Què feim?

El Servei de Projectes Institucionals, Pressuposts i Tresoreria consta de 4 seccions i 6 àrees: 

  • Secció de Projectes Institucionals 

  • Secció de Pressupost 

  • Àrea de Pressupost 

  • Àrea de Rendiment de Comptes 

  • Secció de Tresoreria 

  • Àrea de Pagaments 

  • Àrea d’Ingressos 

  • Secció d’Estadística i Suport Informàtic 

  • Àrea d’Estadística i Comptabilitat Analítica 

  • Àrea de Suport Informàtic 

 

Les funcions de cada secció són les següents 

Secció de projectes institucionals 

La secció de projectes institucionals dona suport a la gestió econòmica dels projectes i convenis d’àmbit institucional, definits com totes aquelles activitats de la UIB afectades (és a dir, que cal justificar davant l'ens finançador), amb les excepcions següents: 

  • Projectes de recerca, que són gestionats per l'Àrea d'Investigació 

  • Projectes i convenis d'intercanvi d'estudiants, que gestiona el Servei de Relacions Internacionals 

  • Projectes i convenis que, per la seva naturalesa o per acord, gestioni la FUEIB 

  • Projectes i convenis propis dels instituts de recerca, de qualsevol àmbit, que són gestionats pels propis instituts 

  • Projectes del SOIB per a contractació de personal, que du el Servei de Recursos Humans 

 

Els projectes i convenis institucionals inclouen, entre d'altres: 

  • Convenis amb contingut econòmic 

  • Aportacions extraordinàries del GOIB 

  • Projectes competitius de caire institucional (no de recerca) 

  • Projectes Erasmus+ dependents del PDI 

  • Projectes d’innovació institucionals 

  • Projectes d’innovació dependents del PDI 

 

Les funcions de la Secció de Projectes són: 

  • Coordinació dels projectes institucionals amb els serveis amb competències en Infraestructures, Contractació, Tramitació i validació comptable i Patrimoni 

  • Seguiment de projectes institucionals 

  • Validació de l’elegibilitat de despeses en actuacions institucionals cofinançades 

  • Justificació de projectes institucionals 

  • Control de publicitat (expedients, tanques, plaques, etiquetatge, notes de premsa, etc.) 

  • Gestió de requeriments i auditories 

  • Manteniment de la informació de projectes institucionals a l’aplicació PIC en coordinació amb l’Àrea d’Ingressos 

  • Manteniment d’un sistema de planificació de la gestió de projectes institucionals (compartit amb altres serveis) 

  • Manteniment d’una web per a la publicitat dels projectes institucionals 

  • Transferència d'informació a plataformes de control (CoFFEE, Minerva, etc.) 

  • Cooperació en el control de risc de frau 

 

Secció de Pressupost 

Àrea de Pressupost 

L’Àrea de Pressupost té per objectius principals col·laborar amb la Gerència en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost i tramitar i executar les propostes de modificació pressupostària. 

Les seves funcions inclouen: 

  • Col·laborar amb la Gerència en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost 

  • Col·laborar amb la Gerència per a la publicació del pressupost definitiu 

  • L’apertura del pressupost 

  • La correcció d’errors al pressupost inicial 

  • El tancament del pressupost 

  • L’alta i control de partides orgàniques i el control de les partides pressupostàries 

  • Tramitar i executar les propostes de modificació pressupostària 

 

 

Àrea de Rendiment de Comptes 

Les funcions de l’Àrea de Rendiment de Comptes inclouen: 

  • La col·laboració en l’elaboració del compte de la liquidació del pressupost. 

  • L’elaboració de la memòria econòmica de la Universitat 

  • La preparació d’informació per a l’auditoria dels comptes anuals 

  • La preparació de dades per a estadístiques econòmiques 

 

Secció de Tresoreria 

Són funcions d’aquesta secció la gestió de la tresoreria de la Universitat i el control dels ingressos i dels pagaments, com també els tràmits de gestió i control dels comptes bancaris de la Universitat. Consta de dues àrees: 

  • Àrea de pagaments 

  • Àrea d’Ingressos 

Àrea de Pagaments 

Les funcions de l’Àrea de Pagaments inclouen: 

  • La preparació de propostes de pagament 

  • L’enviament de remeses bancàries 

  • Els pagaments per transferència 

  • La conciliació bancària de despeses 

  • El control de les habilitacions 

  • L’arxiu i preparació dels justificants de pagament 

  • La gestió de constrenyiments 

  • La gestió de cessions de crèdit i factoring 

  • El control d’amortitzacions 

  • El control dels avals i fiances 

  • La informació als proveïdors de l’estat dels seus pagaments 

Àrea d’Ingressos 

Les funcions de l’Àrea d’Ingressos inclouen: 

  • La facturació de la UIB 

  • La comptabilització de tots els ingressos 

  • Les devolucions d’ingressos 

  • La conciliació bancària d’ingressos 

  • El buidat de comptes auxiliars d’ingressos 

  • La certificació anual de saldos 

  • La preparació de previsions d’ingressos 

 

Secció d’Estadística i Suport Informàtic 

Àrea d’Estadística i Comptabilitat analítica 

L’àrea de comptabilitat analítica és responsable del tractament i producció de la informació relativa a la comptabilitat analítica de la UIB i de l’explotació d’aquesta informació per a usos interns. 

Les seves funcions són: 

  • Control de qualitat de les dades origen per a la comptabilitat analítica, incloent 

  • Despeses de comptabilitat pressupostària 

  • Ingressos de comptabilitat pressupostària 

  • Nòmina i seguretat social 

  • Inventari i amortització 

  • Activitats docents del PDI (estudis i assignatures), i la dedicació del PDI a elles 

  • Activitats de recerca del PDI 

  • Activitats de direcció de tesis 

  • Altres activitats del PDI 

  • Càrrecs del PDI 

  • Control de qualitat dels processos d’extracció i transformació de dades per a la comptabilitat analítica procedents dels següents sistemes: 

  • UXXI-Econòmic 

  • UXXI-RRHH (Hominis) 

  • Agora 

  • SIGMA Acadèmic 

  • PIC (Projectes i Convenis) 

  • SAD (Sistema d’Avaluació Docent) 

  • SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) 

  • Elaboració d'informes de comptabilitat analítica per als òrgans de govern i el GOIB 

  • Anuals 

  • Per curs acadèmic 

  • Manteniment del document de personalització de la UIB 

  • Introducció manual de informació al sistema de comptabilitat analítica 

  • Administració i manteniment de les parametritzacions de comptabilitat analítica a la plataforma informàtica 

Àrea de Suport Informàtic 

L’Àrea de Suport Informàtic és responsable de la coordinació i administració dels sistemes informàtics i dels procediments que afecten els diferents serveis i àrees implicades en la gestió econòmica, així com del corresponent suport informàtic a nivell funcional i d’usuari avançat, sense perjudici de les funcions del SASTIC i el SITIC. 

És responsabilitat de l’àrea: 

  • La interlocució amb Universitas XXI (UXXI) per a qüestions de gestió econòmica 

  • La interlocució amb SASTIC i SITIC per a temes de gestió econòmica 

  • Gestió de càrregues i descàrregues massives de dades a UXXI-EC 

  • Control de l'arxivat electrònic d'expedients comptables 

  • Control de qualitat dels procediments de gestió comptable 

  • Coordinació operativa entre els serveis i departaments de l'àrea econòmica 

  • Documentació del sistema UXXI-Econòmic i procediments del departament d’economia i projectes institucionals 

  • Manteniment del wiki de Comptabilitat i dels Teams del Servei 

  • Manteniment i configuració d’UXXI-Econòmic, i coordinació de les actualitzacions i millores 

  • Participació en el desenvolupament i manteniment de PIC (aplicació de Projectes i Convenis) 

  • Desenvolupament d’aplicacions auxiliars o satèl·lit complementàries d’UXXI-Econòmic i PIC 

  • Suport residual a l’extracció d’informació de CTB/GPA 

  • Suport tècnic i funcional a FACe 

  • Suport tècnic i funcional a UXXI-Econòmic 

  • L’administració del node UIB de la Base de Dades Nacional de Subvencions