Què fem
Què feim?
El Servei de Projectes Institucionals, Pressuposts i Tresoreria consta de 4 seccions i 6 àrees:
Secció de Projectes Institucionals
Secció de Pressupost
Àrea de Pressupost
Àrea de Rendiment de Comptes
Secció de Tresoreria
Àrea de Pagaments
Àrea d’Ingressos
Secció d’Estadística i Suport Informàtic
Àrea d’Estadística i Comptabilitat Analítica
Àrea de Suport Informàtic
Les funcions de cada secció són les següents
Secció de projectes institucionals
La secció de projectes institucionals dona suport a la gestió econòmica dels projectes i convenis d’àmbit institucional, definits com totes aquelles activitats de la UIB afectades (és a dir, que cal justificar davant l'ens finançador), amb les excepcions següents:
Projectes de recerca, que són gestionats per l'Àrea d'Investigació
Projectes i convenis d'intercanvi d'estudiants, que gestiona el Servei de Relacions Internacionals
Projectes i convenis que, per la seva naturalesa o per acord, gestioni la FUEIB
Projectes i convenis propis dels instituts de recerca, de qualsevol àmbit, que són gestionats pels propis instituts
Projectes del SOIB per a contractació de personal, que du el Servei de Recursos Humans
Els projectes i convenis institucionals inclouen, entre d'altres:
Convenis amb contingut econòmic
Aportacions extraordinàries del GOIB
Projectes competitius de caire institucional (no de recerca)
Projectes Erasmus+ dependents del PDI
Projectes d’innovació institucionals
Projectes d’innovació dependents del PDI
Les funcions de la Secció de Projectes són:
Coordinació dels projectes institucionals amb els serveis amb competències en Infraestructures, Contractació, Tramitació i validació comptable i Patrimoni
Seguiment de projectes institucionals
Validació de l’elegibilitat de despeses en actuacions institucionals cofinançades
Justificació de projectes institucionals
Control de publicitat (expedients, tanques, plaques, etiquetatge, notes de premsa, etc.)
Gestió de requeriments i auditories
Manteniment de la informació de projectes institucionals a l’aplicació PIC en coordinació amb l’Àrea d’Ingressos
Manteniment d’un sistema de planificació de la gestió de projectes institucionals (compartit amb altres serveis)
Manteniment d’una web per a la publicitat dels projectes institucionals
Transferència d'informació a plataformes de control (CoFFEE, Minerva, etc.)
Cooperació en el control de risc de frau
Secció de Pressupost
Àrea de Pressupost
L’Àrea de Pressupost té per objectius principals col·laborar amb la Gerència en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost i tramitar i executar les propostes de modificació pressupostària.
Les seves funcions inclouen:
Col·laborar amb la Gerència en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost
Col·laborar amb la Gerència per a la publicació del pressupost definitiu
L’apertura del pressupost
La correcció d’errors al pressupost inicial
El tancament del pressupost
L’alta i control de partides orgàniques i el control de les partides pressupostàries
Tramitar i executar les propostes de modificació pressupostària
Àrea de Rendiment de Comptes
Les funcions de l’Àrea de Rendiment de Comptes inclouen:
La col·laboració en l’elaboració del compte de la liquidació del pressupost.
L’elaboració de la memòria econòmica de la Universitat
La preparació d’informació per a l’auditoria dels comptes anuals
La preparació de dades per a estadístiques econòmiques
Secció de Tresoreria
Són funcions d’aquesta secció la gestió de la tresoreria de la Universitat i el control dels ingressos i dels pagaments, com també els tràmits de gestió i control dels comptes bancaris de la Universitat. Consta de dues àrees:
Àrea de pagaments
Àrea d’Ingressos
Àrea de Pagaments
Les funcions de l’Àrea de Pagaments inclouen:
La preparació de propostes de pagament
L’enviament de remeses bancàries
Els pagaments per transferència
La conciliació bancària de despeses
El control de les habilitacions
L’arxiu i preparació dels justificants de pagament
La gestió de constrenyiments
La gestió de cessions de crèdit i factoring
El control d’amortitzacions
El control dels avals i fiances
La informació als proveïdors de l’estat dels seus pagaments
Àrea d’Ingressos
Les funcions de l’Àrea d’Ingressos inclouen:
La facturació de la UIB
La comptabilització de tots els ingressos
Les devolucions d’ingressos
La conciliació bancària d’ingressos
El buidat de comptes auxiliars d’ingressos
La certificació anual de saldos
La preparació de previsions d’ingressos
Secció d’Estadística i Suport Informàtic
Àrea d’Estadística i Comptabilitat analítica
L’àrea de comptabilitat analítica és responsable del tractament i producció de la informació relativa a la comptabilitat analítica de la UIB i de l’explotació d’aquesta informació per a usos interns.
Les seves funcions són:
Control de qualitat de les dades origen per a la comptabilitat analítica, incloent
Despeses de comptabilitat pressupostària
Ingressos de comptabilitat pressupostària
Nòmina i seguretat social
Inventari i amortització
Activitats docents del PDI (estudis i assignatures), i la dedicació del PDI a elles
Activitats de recerca del PDI
Activitats de direcció de tesis
Altres activitats del PDI
Càrrecs del PDI
Control de qualitat dels processos d’extracció i transformació de dades per a la comptabilitat analítica procedents dels següents sistemes:
UXXI-Econòmic
UXXI-RRHH (Hominis)
Agora
SIGMA Acadèmic
PIC (Projectes i Convenis)
SAD (Sistema d’Avaluació Docent)
SIG (Sistema d’Informació Geogràfica)
Elaboració d'informes de comptabilitat analítica per als òrgans de govern i el GOIB
Anuals
Per curs acadèmic
Manteniment del document de personalització de la UIB
Introducció manual de informació al sistema de comptabilitat analítica
Administració i manteniment de les parametritzacions de comptabilitat analítica a la plataforma informàtica
Àrea de Suport Informàtic
L’Àrea de Suport Informàtic és responsable de la coordinació i administració dels sistemes informàtics i dels procediments que afecten els diferents serveis i àrees implicades en la gestió econòmica, així com del corresponent suport informàtic a nivell funcional i d’usuari avançat, sense perjudici de les funcions del SASTIC i el SITIC.
És responsabilitat de l’àrea:
La interlocució amb Universitas XXI (UXXI) per a qüestions de gestió econòmica
La interlocució amb SASTIC i SITIC per a temes de gestió econòmica
Gestió de càrregues i descàrregues massives de dades a UXXI-EC
Control de l'arxivat electrònic d'expedients comptables
Control de qualitat dels procediments de gestió comptable
Coordinació operativa entre els serveis i departaments de l'àrea econòmica
Documentació del sistema UXXI-Econòmic i procediments del departament d’economia i projectes institucionals
Manteniment del wiki de Comptabilitat i dels Teams del Servei
Manteniment i configuració d’UXXI-Econòmic, i coordinació de les actualitzacions i millores
Participació en el desenvolupament i manteniment de PIC (aplicació de Projectes i Convenis)
Desenvolupament d’aplicacions auxiliars o satèl·lit complementàries d’UXXI-Econòmic i PIC
Suport residual a l’extracció d’informació de CTB/GPA
Suport tècnic i funcional a FACe
Suport tècnic i funcional a UXXI-Econòmic
L’administració del node UIB de la Base de Dades Nacional de Subvencions